تفاوت آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی چیست؟

انژیوگرافی

آنژیوگرافی و یا رگ نگاری شامل پرتونگاری از رگ های خونی می باشد. این کار با پر کردن رگ ها از ماده حاجب صورت گرفته و پس از آن مشاهده و معاینه دقیق صورت می گیرد. آنژیوگرافی روشی است که از طریق آن به تشخیص پاتولوژی فضای داخلی رگ های خونی می پردازند. همچنین تشخیص انواع بیماری های مربوط به سیستم اعصاب همانند تومور های عصبی به کار گرفته می شود.

   ادامه مطلب ...

علل اصلی ریزش مژه و درمان آن


ریزش مژه مشکلی است که زیبایی چشمان را برهم می زند. گاهی به یکباره مژه هایتان دچار ریزش می شود و شما برای دانستن دلیل ریزش مژه و یافت راههای درمان به مطب های پوست و مو مراجعه می کنید. فرم مژه ها و میزان پرپشتی و طول آنها موضوعی است که به طور ژنتیکی تعیین می شود، ولی اگر شما قبلا مژه ای پرپشت یا بلند داشته اید و حالا دچار ریزش مژه شده اید، در این صورت علل متعددی می تواند عامل این موضوع باشد که به ترتیب اهمیت، توسط متخصص پوست باید بررسی و درمان شود. ریزش موهای مژه می تواند ناشی از انواع التهاب موضعی و عفونت ها، بیماری های خودایمنی، بعضی از تومورهای لبه پلک، بیماری های داخلی و غدد، وضعیت روحی و روانی و میزان استرس های وارده به فرد و نیز عوارض مصرف برخی از داروها باشد.

   ادامه مطلب ...

۵ روش ساده برای روشن کردن پوست

۵ روش ساده برای روشن کردن پوست

احتمالا خود شما هم به خوبی می دانید که ویتامین C نقش بسیار پررنگی در مراقبت از پوست و به طور کلی زیبایی چهره ما دارد. پرتقال یکی از غنی ترین منابع طبیعی برای دریافت و تامین این ویتامین ضروری است.

  ادامه مطلب ...