تغذیه مناسب برای تقویت حافظه

مواد غذایی که هوشتان را بیشتر می کند

آیا تا به حال در خصوص سلامت مغز خود هنگام انتخاب غذا فکر کرده اید؟ خب, معلوم است که چیزی که ما می خوریم اثر زیادی بر مغز و حافظه ما دارد. بعضی ها هیچ چیز را فراموش نمی کنند؛ کافی است بگویید «فلان روز رو یادته؟» تا این دوستان تمام جزئیات را بدون اشتباه به خاطر بیاورند و بازگو کنند. حافظه ی این دوستان مانند ساعتی دقیق کار می کند. اما چطور؟ حافظه ی قوی وابسته به سلامت و سرزندگی مغز است.

در این مطلب درباره تعدادی از موادهای غذایی که برای تقویت حافظه مفید هستند و موجب تقویت هوش و حافظه می شوند را می خوانید. انواع میوه جات، سبزیجات، غلات و ...

 

ادامه مطلب ...

علت گردن درد و درمان های خانگی برای از بین بردن آن

یکی از شایع ترین شکایات بیماران درد گردن است. عضلات گردن شما ممکن است هنگامی که با حالت غیر صحیح پشت کامپیوتر نشسته اید یا روی میز کار خود خم شده اید ، دچار گرفتگی یاکشیدگی شوند. ابتلا به آرتروز نیز از دلایل شایع درد گردن است. در موارد کمی درد گردن به مشکلات جدی تری از جمله دیسک گردن مربوط می شود.در صورتی که درد از ناحیه ی دیسک بود باید برای درمان دیسک گردن به پزشک مراجعه نمایید.گاهی ممکن است عوارض گردن درد را به همراه داشته باشید .در صورتی که گردن درد شما با علائم دیگری مانند بی حسی یا ضعف در دست ها و بازو ها یا احساس درد شدید و تیرکشنده در شانه و بازو همراه است لازم است فورا برای رفع گردن درد خود به پزشک مراجعه کنید.
 
ادامه مطلب ...