محصولات دست کاری شده ژنتیکی (GMO) و تاثیرات مضر آنها بر روی محیط زیست و سلامت انسان


راه کارهای اجتناب از خرید محصولات دست کاری شده ژنتیکی

۱) شما می توانید به موسساتی که برچسب 100% Certified Organic دارند اعتماد کنید که آرم هایی چون (USDA) United States Department of Agriculture، (QAI) Quality Assurance International، Oregon Tilth و California Certified Organic Farmers (CCOF) دارند. اگر روی محصولی تنها واژه ارگانیک نوشته شده است، نمی توان مطمئن بود که این محصول دستکاری شده نیست. در حقیقت این محصولات ممکن است شامل ۳۰% مواد دستکاری شده باشند. دولت آمریکا و کانادا به کارخانجاتی که محصولات GMO دارند، اجازه نمی دهد که از برچسب 100% Certified Organic استفاده کنند.

  ادامه مطلب ...

شروع گیاهخواری با 10 نکته مهم و اصولی

گیاهخواری

گیاهخواری یک رژیم غذایی سالم است که بسیاری از افراد را به سمت خود ترغیب می کند. اما اغلب افرادی که تصمیم به گیاهخواری می گیرند همان ابتدای راه پشیمان شده و از ادامه آن باز می مانند. آن ها وارد شدن به دنیای گیاهخواران و ادامه این مسیر را راهی دشوار و سخت می بینند. البته مهم ترین اصول گیاهخواری یعنی حذف گوشت و لبنیات از رژیم غذایی و جایگزین کردن آن ها با مواد غذایی گیاهی کار چندان ساده ای هم نیست! اما اگر این کار را با رعایت یک سری نکات و استفاده از تجربیات گیاهخواران باسابقه انجام دهید، می توانید به راحتی از پس آن برآیید و آن را تبدیل به یکی از بهترین عادات زندگی خود کنید. شاید فکر می کنید بدون استفاده از گوشت یا لبنیات نمی توانید پروتئین، کلسیم و ویتامین های مورد نیاز بدن خود را تامین نمایید. اما این طور نیست.

ادامه مطلب ...

فواید پیاده روی – پیاده روی شبانه و صبحگاهی چه تاثیری دارد؟

نتیجه تصویری برای فواید پیاده روی – پیاده روی شبانه و صبحگاهی چه تاثیری دارد؟

یوهان دنیز در سال 2016 و در سن 38 سالگی در رشته قهرمان ماده پیاده روی 50 کیلومتر مردان جهان شد. همین جمله کوتاه کافی ست تا دریابیم که ورزش پیاده روی و ورزش کردن زیاد به سن و سال کاری ندارد و سن تنها د ورزش یک عدد محسوب می شود. شاید اگر بخواهیم فواید پیاده روی را برای شما لیست کنیم به چندین و چند مورد برمی خوریم که نشان از تأثیر مثبت پیاده روی بر روی سلامت دارد.در این مقاله ما می خواهیم تأثیرات پیاده روی بر روی سلامتی را بررسی کنیم… با ما همراه باشید.

ادامه مطلب ...

خواص کشمش از هر نوع و رنگی

 

خواص کشمش و فواید درمانی آن برای بدن

کشمش ها از خشک شدن انگورها در جلوی نور خورشید یا خشک کن تهیه می شوند، به طور طبیعی شیرین هستند و طعم آن به طور گسترده ای در پخت و پز غذایی در سراسر جهان، به ویژه در دسرها استفاده می شود.خواص کشمش

ادامه مطلب ...

فواید استفاده از زیتون در سلامتی

فواید استفاده از زیتون در سلامتی – عوارض جانبی مصرف زیتون

زیتون یکی از خوراکی های اصلی انسان بوده است. این میوه و روغن آن بسیار مفید هستند چون یکی از منابع طبیعی چربی های خوب غیراشباع هستند. اما این فقط یکی از منفعت های آن است. چون حاوی فتوشیمیایی هایی مانند پولی فتولز است.


زیتون

راوی می گوید به امام صادق (ع) عرض کردم: مردم می گویند که زیتون بادآور است . حضرت فرمودند: زیتون بادبر است.

پیامبر اکرم ص فرمودند: بر شما باد به روغن زیتون، آن را بخورید و بدن را با آن چرب نمایید چرا که برای درمان با سود و مفید است.

املاح معدنی موجود در زیتون شامل: فسفر،گوگرد، پتاسیم،منیزیم، منگنز، آهن و ویتامین های A و c می باشد.

ترکیبات محافظ می توانند از بیماری های قلبی عروقی و سرطان جلوگیری کرده و تورم هایی را که موجب بیماری های مزمن می شوند کاهش دهد.

شما می توانید از این زیتون در ساندویچ ها و سالادها استفاده کنید.

روغن زیتون یک جانشین بسیار عالی برای کره در پخت سبزیجات است. علاوه بر آن روغن زیتون اثر نرم کننده،ملین و صفرا بر دارد و از آن در رفع سنگ های صفراوی ، رفع یبوست های مزمن، قولنج های ناشی از نفریت (ورم کلیه) استفاده می شود. در مسمومیت های ناشی از سرب نیز کاربرد دارد، به همین دلیل است که به کارگران چاپخانه ها توصیه می شود در برنامه های غذایی حتما از روغن زیتون استفاده کنند .

روغن زیتون در رفع سرفه های خشک همراه با حالات تحریکی و انسداد روده موثر است. بعلاوه روغن زیتون در استعمال خارجی، ارام و خنک کننده پوست بدن بخصوص در موارد آفتاب زدگی است. در رفع مسمومیت های ناشی از گزیدگی مار و حشرات نیز اثر مثبت دارد.

کسانی که نارسایی کبدی دارند توصیه شده برای رفع ورم کبد خود صبح ناشتا یک قاشق سوپخوری روغن زیتون خام میل کنند.

در کودکانی که کم خون هستند یا استخوانشان نرم است، باید روغن زیتون را به بدن آنها بمالید و سپس در حمام آفتاب قرارشان دهید.

  ادامه مطلب ...