چه مواردی بیش فعالی بزرگسالان را تشدید می کنند؟

مواردی که بیش فعالی را تشدید می کنند


اگر حافظه تان ضعیف است، اختلال کم توجهی-بیش فعالی در شما ممکن است مقصر اصلی باشد. و اگر به اندازه کافی ورزش نمی کنید، عملا در حال ظلم کردن به مغز خود هستید. با این وجود، فعالیت فیزیکی علاوه بر اینکه  می تواند حافظه شما را تقویت کند،  همچنین می تواند به شما در تصمیم گرفتن، یادگیری و توجه کردن یاری رساند. وقت این است که کتانی هایتان را تمیز کرده و خود را آماده ورزش کردن کنید!

  

بیرون غذا خوردن

بیرون غذاخوردن


درست کردن غذا در خانه ممکن است کار شاقی نباشد، اما اگر دچار بیش فعالی باشید تلاش و درگیری ذهنی زیادی را طلب می کند. شما باید برنامه بریزید، آماده کنید و مراحل را دنبال کنید.که این کار به کنرتل علائم شما کمک شایانی خواهد کرد.  مطمئنا، بیرون غذا خوردن خیلی آسانتر خواهد بود، اما باید به ندرت این کار را انجام دهید. غذاهای سالم می توانند به کنترل بیش فعالی شما کمک کنند. غذاهای رستوران سرشار از کالری، شکر، نمک و چربی است. بالطبع اگر همیشه بیرون غذا بخورید مقادیر کافی میوه و سبزیجات نیز دریافت نخواهید کرد.


مصرف زیاد تنقلات

مصرف زیاد تنقلات


تاکنون علم نتوانسته است به این سوال که چرا برخی مواد غذایی می توانند علائم بیش فعالی را تشدید کنند، پاسخی دهد. اما تحقیقات نشان می دهند که افزودنی ها، نظیر رنگ های غذایی، می توانند علائم برخی از کودکان بیش فعال را بدتر سازند. این افزودنی ها در تنقلاتی نظیر نوشابه و آبنبات و بسیاری دیگر وجود دارند. دانشمندان نمی دانند که آیا این ترکیبات بر روی بزرگسالان بیش فعال نیز تاثیر دارند یا نه، اما بدیهی است که حذف تنقلات اینچنینی از رژیم غذایی آسیبی به بدن وارد نمی کند. بنابراین بهتر است که امتحان کنید و تاثیر آن را در تغییر علائمتان مشاهده کنید.


حذف صبحانه

حذف صبحانه


اگر شما وعده صبح خود را همیشه حذف می کنید، قطعا علائمتان تشدید خواهند شد. صبحانه می تواند مدیریت شرایط اجتماعی را آسانتر سازد. همچنین می تواند به شما در اندیشیدن و متمرکز ماندن طولانی در طول روز کمک کند. حتی اگر داروهایی که مصرف می کنید اشتهایتان را از بین می برند، سعی کنید حتی یک وعده کوچک را در صبحانه تان میل کنید. یک تخم مرغ آب پز یا یک کاسه ماست یونانی می توانند گزینه های خوبی باشند.


خانه و محل کار نامرتب

خانه و محل کار نامرتب


برخی معتقدند که نامرتب بودن نشانه ای از نبوغ است. تحقیقات هم نشان می دهند که می تواند نشانه ای از خلاقیت باشد. اما خانه نامرتب و به هم ریخته می تواند نشانه های بیش فعالی را بدتر سازد. دسته های کاغذها، کتاب ها یا لباسهای نشسته مدام به شما یاداوری می کنند که باید آنها را مرتب کنید وکارهای مربوط به آنها را  انجام دهید . این کارها برخی اوقات می توانند خیلی زیاد باشند. در مقابل، تمیز کردن و مرتب کردن این در هم و برهمی ها می تواند روز شما را پربارتر سازد و نگرانی های تان را تخفیف دهد.


وسایل زیاد

وسایل زیاد


خرید کردن می تواند خیلی سرگرم کننده و مفرح باشد، ولی اگر به یک عادت همیشگی تبدیل شود می تواند منجر به انباشته شدن تعداد زیادی وسایل شود. اگر به بیش فعالی دچار هستید، شاید خرید خیلی زیاد وسایل به نظر آسان بیاید ولی از دست دادن و بخشیدن آنها برایتان سخت باشد. یک خبر خوب این است که یک راه برای خرید کردن و آرام ماندن نیز وجود دارد. قانون " یک ورودی، یک خروجی" را دنبال کنید. اگر یک چیز جدید می خرید و وارد خانه تان میکنید، باید وسیله قدیمی تان را به کسی اهدا کنید یا ببخشید. با علائم بیش فعالی در زنان و دختران آشنا شوید


درمان دارویی اشتباه

درمان دارویی اشتباه


زمانی که پزشک بیش فعالی را در مورد شما تشخیص داده است، آیا شما در مورد زندگی و علائم بیماری تان با او صادق بوده اید؟ اگر نه، شما ممکن است درمان اشتباهی را دریافت کرده و وضعیت شما می تواند بدتر شود. چرا؟

  • داروهای بیش فعالی اگر شما مشکلات سوء مصرف مواد مخدر داشته باشید،  عمدتا به خوبی تاثیر نخواهند داشت.
  • داروهای افسردگی عمده یا شدید می توانند بیش فعالی را تشدید کنند.
  • برخی از داروهای بیش فعالی می توانند اضطراب و استرس را بدتر سازند.

کمبود خواب

کمبود خواب


اختلالات خواب و بیش فعالی غالبا با هم همراه هستند. برای برخی افراد دلیل اصلی داروهای محرک (از دسته داروهای اصلی بیش فعالی) هستند. برای برخی دیگر، اضطراب، افسردگی و دیگر مشکلاتی که همراه با بیش فعالی ایجاد می گردند. کمبود خواب نه تنها شما را خسته می سازد، بلکه می تواند علائم بیش فعالی نظیر عدم تمرکز و مشکلات مهارتی را تشدید کند.

زمان زیادی را پشت صفحه های نمایش( موبایل، تبلت، لپ تاپ) گذراندن


زمان زیادی را پشت صفحه نمایش گذراندن


آیا وسایل الکترونیکی شما می توانند علائم تان را تشدید کنند؟ احتمالا. پزشکان دریافته اند که ارتباط مستقیمی بین بیش فعالی و صرف کردن زمان اضافی با صفحات نمایش الکترونیکی وجود دارد. اعتیاد به اینترنت نیز می تواند به علائم بیش فعالی بسیار شدیدتری منجر شود. با این وجود، هنوز نمی دانیم که کدام مشکل دیگری را تشدید می کند. چیزی که ما می دانیم این است که نگاه کردن به صفحه نمایش قبل از خواب می تواند خواب شما را به هم بریزد و این امر علائم بیش فعالی را تشدید خواهد کرد.


عدم دریافت کافئین کافی

عدم دریافت کافئین کافی


اگر به بیش فعالی مبتلا هستید، عادت نوشیدن چای یا قهوه می تواند علائم شما را بهبود بخشد. به همین دلیل، ترک این عادت می تواند باعث شود که شما احساس بدی داشته باشید. کافئین موجود در چای می تواند شما را خیلی گوش بزنگ کند، به تمرکز شما کمک کرده و به بهتر کار کردن مغزتان کمک کند. همچنین می تواند باعث تقویت حافظه کاری شما شود. اگر پزشک شما مصرف کافئین را برایتان مجاز دانست شما هم از نوشیدن آن لذت ببرید!


منبع: pezshkyar

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.